Preskočiť na hlavný obsah

Bdejte! Volanie k strážcom plameňa


Ak do ohňa ustavične pravidelne neprikladáme, začne slabnúť a nakoniec vyhasne. Žiaľ, v ľudskej povahe je zakorenená lenivosť, čo sa prejavuje tak, že to, čím sme na začiatku horeli a úplne nás to spaľovalo, začne postupne nebadane chladnúť, až to v nás nakoniec vyhasne.

Takýmto spôsobom skončili mnohé vrúcne lásky, ktoré napokon úplne vychladli. Takýmto spôsobom prichádzame o silné prvotné nadšenie pre mnohé veci, ktoré sa postupne vytráca a zmení v stereotyp bez nadšenia.

A žiaľ, takýmto spôsobom často končí aj na začiatku silné a strhujúce duchovné prežívanie. Aj naša viera býva často spočiatku silná, vrúcna a horúca, ale časom postupne chladne a stáva sa vlažnou. Stáva sa už len formálnou, bez vnútorného ohňa.

A k takémuto niečomu dochádza i u ľudí, ktorí sa dopracovali k najvyššiemu duchovnému poznaniu na zemi, obsiahnutému v Posolstve Grálu. Aj v tomto prípade sa stáva, že dôjde k vnútornému citovému vyprázdneniu tak, že zostane len vonkajšia škrupina. Zostane len niečo, čo je uchopené rozumom, o čom sa s inými rozpráva, alebo polemizuje, avšak silný citový náboj, ktorý je rozhodujúci, začína postupne chladnúť.

Úplne pri všetkých veciach však platí, že človek by ich mal prežívať neustále tak silne a tak intenzívne, ako keď sa s nimi stretol prvý krát. Ako keď prvý krát zasiahli jeho dušu a cit.

Človek musí žiť vždy plne citovo tak, ako keby všetky veci boli pre neho stále nové. Či už je to láska, duchovné poznanie, modlitba, alebo niečo iné. Všetko by malo byť natoľko citovo živé, ako keby sme to práve dnes objavili.

V tomto spočíva živosť ducha! Nikdy by sme nemali dopustiť, aby sa nám zásadné veci nášho bytia vnútorne ošúchali, zovšedneli a vybledli. Všetko podstatné v nás by malo stále žiariť, ako nové a citovo živé. Presne tak, ako je to u detí, ktoré žijú každý deň v plnohodnotnosti citového prežívania.

Práve kvôli tomu, že my ľudia máme tendenciu pomaly vo všetkom kĺzať nadol, až k zovšedneniu a vyblednutiu vecí, ktoré sme na začiatku neraz prežívali priam strhujúcim spôsobom, práve kvôli tomu boli prednesené slová, že prví budú poslednými a poslední prvými.

Čo to znamená?

Znamená to, že tí poslední budú mať to najcennejšie, čo vôbec človek môže mať. A síce, horúcu a vrúcnu citovú živosť, súvisiacu s duchovným poznaním, s modlitbou, s láskou, alebo s niečím iným.

Lebo žiaľ tí prví, ktorí sa k tomuto všetkému dostali skôr, z hľadiska nedokonalosti ľudskej povahy stratili časom tú intenzitu vrúcnej živosti, akú mali na začiatku, a všetko v nich sa nachádza v procese postupného blednutia a citového vyprázdňovania.

A práve preto sa stanú prví poslednými a poslední prvými. Preto budú mať tí prví v rukách už len prázdny obal, zatiaľ čo tí poslední budú držať v rukách plnohodnotnosť. A to skrze silný, nevyblednutý a svieži náboj citovej vrúcnosti.

Stáť vedome, ako vedomá ľudská bytosť vo stvorení, v sebe zahŕňa poznanie našich ľudských predností, daností, ale aj slabostí. O našom sklone k určitým slabostiam máme vedieť a máme sa ich snažiť vyvarovať.

A práve preto sa máme stať strážcami plameňa! Strážcami večného ohňa vnútorného citového nadšenia! Citového nadšenia, o ktoré by sme v zásadných životných veciach nemali nikdy prísť. Takéto niečo by sme nemali nikdy dopustiť.

A čo konkrétne by to malo byť? Ktoré veci by v nás nikdy nemali vyblednúť a mali by zostať stále živé, nové a také, ako prvý krát? Čo v nás má stále nezmenené silne citovo horieť?

V prvom rade je to čistá radosť z vedomého bytia, naplnená vďakou Stvoriteľovi. Každý deň sa má stať dňom takejto radosti. Máme žiť vnútorne čistý a detský radostný život na zemi. A máme byť za to vďační Stvoriteľovi, ktorý nám to umožnil a umožňuje. Ktorý nám dáva každodenne príležitosť detsky sa radovať z tých najobyčajnejších vecí. Z nového dňa, z prírody, zo zdravia, z rodiny, z priateľov a z mnohých iných vecí, ktoré nám robia radosť a tešia nás.

V druhom rade je to radostná práca a radostné tvorenie ku cti Božej. Je to možnosť a dar chváliť nebeského Otca všetkými svojimi každodenne vykonávanými činmi. Je to radostný čin, ktorý sa stáva modlitbou. Modlitbou radostného činu, konaného ku cti Pána. Takýmto spôsobom môžeme našu radosť, pociťovanú z toho, že niečo tvoríme a robíme, premeniť v modlitbu chvály Najvyššieho.

Za tretie je to snaha o čoraz dokonalejšie a hlbšie poznávanie Vôle Stvoriteľa, a samozrejme, aj jej napĺňanie.

Má sa to diať v dvoch rovinách. V rovine vedomej a podvedomej.

V rovine vedomej ide o neustálu chuť poznávať stvorenie. Chuť vedome poznávať jeho zákony a napĺňať ich v každodennom živote.

V rovine podvedomej ide o citový prístup ku všetkému, čo k nám prichádza a čo z nás vychádza. Lebo cit je hlasom nášho ducha. Prostredníctvom citu nám náš duch ukazuje, ako sa máme správne zachovať v každodenných situáciách tak, aby sme v nich jednali v súlade s Vôľou Stvoriteľa, ktorú máme vtlačenú do svojho ducha. Do svojho najhlbšieho ja, prejavujúceho sa citom a hlasom svedomia.

No a za štvrté by v nás mal neustále horieť jasný oheň dobrého chcenia, prejavujúci sa snahou nijakým spôsobom neublížiť blížnym a nespôsobiť im nijakú ujmu ani len v myšlienkach.

Tieto veci by sme mali v sebe stále znovu a znovu objavovať a oživovať. Mali by v nás zostávať stále nové. Nikdy by nemali vyblednúť, alebo ochladnúť.

Toto je oheň, ktorý máme stále strážiť a neustále doň prikladať, aby vždy horel jasným plameňom. Aby nikdy nezačal slabnúť a nikdy nevyhasol.

Lebo každá nastávajúca vlažnosť v tomto smere je postupným úpadkom, ktorý môže byť tak pomalý a nenápadný, že ho ani sami nezbadáme. Až napokon, pred súdnou stolicou Pána zistíme, že z toho, o čom sme sa domnievali, že to máme pevne v rukách, zostala len prázdna škrupina a prázdny obal, bez živej citovej vrúcnosti a bez živého citového jadra.

Každý z nás má k tomu tendenciu. Poznajme preto túto svoju ľudskú slabosť a v nijakom prípade nedopusťme, aby nás vnútorne vyprázdnila a pripravila o všetko. To sa nám ale nemôže nikdy stať, ak vždy zostaneme bdelými strážcami plameňa. Ak si v sebe udržíme posvätný oheň nadšenia pre veci Božie. Pre veci večné, pravé a skutočne hodnotné.

Ignis Dei! Oheň Boží! Oheň nadšenia pre veci Božie! Jeho udržanie je životne dôležité práve v dnešnej dobe rozumového chladu, rozumovej racionality a rozumovej vypočítavosti.

Komentáre

Obľúbené príspevky z tohto blogu

Pozor! Čo nosíme v hlavách, budeme čoskoro reálne prežívať!

S nepochopením a smútkom hľadia bytosti, ktoré tkajú náš osud, na neutešený vnútorný stav ľudstva, reprezentujúci jeho chcenie. Na základe neho sú totiž nútení tkať ľuďom osud, plný nešťastia. S nepochopením a smútkom hľadia tkáči osudu na duchovný spánok ľudstva a na jeho odtrhnutie od harmonického života vo stvorení, žitého v súlade s prírodou a s prírodnými bytosťami. Žitého v súlade s ľudským svedomím a cítením. Žitého v súlade s poznaním pravého zmyslu života a v súlade s Vôľou Stvoriteľa. Od tohto všetkého sú dnešní ľudia vnútorne i navonok na míle vzdialení, a na základe tohto ich nesprávneho vnútorného nastavenia osobnosti pre nich tkáči osudu nemôžu tkať nič iné, ako nešťastie. Už to formujú v jemnejšej úrovni v okolí každého jednotlivca, aby sa to napokon prejavilo aj čisto fyzicky a hmotne. Nebude pred tým úniku! Ani keby sa niekto chcel skryť až na kraji sveta, v nejakej neobývanej oblasti, alebo keby zaliezol do atómového krytu, úplne všade nás nájde naše vlastné vnútro, k

Prečo sme v takejto katastrofálnej situácii? A ako sa z nej dostať?

   To, čo prežívame v súčasnosti, nemá z globálneho hľadiska na našej planéte obdobu. Hovorí sa, že takejto výzve svet nečelil od druhej svetovej vojny. Či si to chceme priznať alebo nie, okolo nás prebieha niečo výnimočné, o čom sa bude ešte dlho hovoriť. Niečo, čo na dlhé obdobie poznamená národy zeme. Niečo, čo vstúpi do histórie a čoho sme práve my priamymi účastníkmi.    Vo všednej každodennosti života o tom mnohí vôbec takto nepremýšľajú. A už vôbec nepremýšľajú o základných hybných silách tohto diania a o jeho najhlbšej vnútornej príčinnosti. Preto ich ani len nenapadne, že jeho podstata je duchovná. Že žijeme v dobe súdu, predpovedanej prorokmi. A že tento súd spočíva v prežívaní dôsledkov všetkého nášho nesprávneho minulého jednania.    Ľudstvo je súdené neomylnými zákonmi Pána a súd spočíva vo vyvodení dôsledkov. Vo vyvodení dôsledkov z toho, ako sme žili, ako sme uvažovali a aké hodnoty sme preferovali. A tieto dôsledky na nás teraz dopadajú ako trest Boží.    Ale Pán nás ne

Fantastická konšpirácia? Posúďte sami!

   Existujú veci, ktoré sa svojou obludnosťou vymykajú chápaniu normálneho človeka. Ide o veci tak fantastické a absurdné, že normálny človek pochybuje o tom, či sú reálne. Najtragickejšie však je, že ony žiaľ reálne sú! Ale pretože normálny, obyčajný človek o ich existencii pochybuje a neverí tomu, stáva sa ich obeťou. Stáva sa obeťou obludnosti, akú nepovažoval za možnú, a preto sa pred ňou ani nijako nebráni a nestavia sa jej na odpor.    No a jednou z takýchto vecí je odveká snaha určitých kruhov o ovládnutie a podmanenie si čo najväčšieho počtu obyvateľstva. Najlepšie celého ľudstva. A práve tieto snahy sa v súčasnosti dostávajú do finále a my sme ich priamymi účastníkmi. Stávame sa účastníkmi veľkého finále otrockého spútania ľudstva Novým svetovým poriadkom. No a my si teraz povieme, ako tento proces prebieha, čo je jeho príčinou a ako sa voči nemu brániť.    Ak ste videli čiernobiele grotesky s Charlesom Chaplinom, v jednej z nich sa živil tým, že zasklieval okná. A pracoval ta